Myjavský zlet 10 – 12 jún 2011, 6. ročník memorialu Ujca Považanca

...keď sa nás tu zíde sedem kusov tak to bude úspech... takto mi povedal Štefan Sadloň, keď som vystupoval v piatok z auta u Vankov na letisku.  Prvý termín zletu sme totiž zrušil pre bezprízorné počasie. Všade na okolí pršalo, len tu ho jeb*lo !

..neboj sa ! buď budeme piť, že sa nedalo lietať, alebo preto že sa dalo lietať ! ...  bola moja odpoveď... keď prúser tak porádny J !

A tak sme začali vytyčovať u Vankov letisko. Tráva bola pokosená, ta vrtuľa na Ostrom vrchu sa točila a tak trocha pofukovalo, ale inak v pohode. Na 10 00 hod to bolo akurát. Letisko sme pripravili na parádu.

Štefan išiel domov po rogalo a ja som vyrazil na Moravu po novu prilbu ktorú som plánoval vyskúšať.

Podvečer som konečne nahodil mašinu na príves, počkal Ivana a upaľoval  k Vankom. Cestou som znavigoval maníka od ToiToi & DiXi, aby trafil na letisko. Začali mi totiž volať ľudia, že držia hovno ešte od obeda a že kde sú kadibúdky !  Asi nás tam  bude trochu viac, keď sa už zháňajú hajzle....

Cestou som ešte stíhal volať na meteo čo majú naplánované za počasie na víkend. Vraj by malo byť v pohode, vietor na Myjave má byť v podvečer normálny a to iste aj na sobotu a aj na nedeľu...aj tak mi to nechcel nikto veriť. Ešte som potvrdil priestor na FIC a poď ho na zlet !

U Vankov už bolo toho požehnane ! 10 rogál, kopec motorových padáčkarov, chalani na ultralighoch z Trenčína, miestny diváci a  pár padákových trojkoliek...

Na Myjavský zlet doleteli z Hradca Králové aj dvaja motorový rogalisti, z toho jeden na Trabiku.  RESPECT !  vzdialenosť cca 210 km  !!! a karavany tam mal už postavené celý  team z Walkerjetu aj s jeho veliteľom Viktorom Procházkom.

Ešte sme stihli postaviť veliteľský stan, pripraviť drevo na oheň a poď ho do ľuftu

Riadenia letovej prevádzky sa obetavo ujal Karol, nahodil na seba oranžovú vestu rozbalil vlajky, jednu červenú, druhú bielu, odňal mi vysielačku s megafónom a poď ho riadiť čo sa dalo...  Rozpŕchli sme sa po okolí a do západu slnka bol vzduch plne obsadený.

Večer sme podpálili drevo, otvorili fľaše a poď ho robiť špekáčky.... do tretej rána J

Hneď na svitaní sa partia z Walkerjetu vydala na výlet po okolí. Naplánovaný bol okruh cez Čachtice do Trenčína a späť, pekná trasa, ale nad Čachticami narazili na stenu, tak fučalo, že sa stálo v lufte...ďalej nebolo o čom...

V sobotu, počas dňa doletel z Ostravy na Tulákovi Peter Pernica... po Zlín to bolo v pohode, ale od Zlína to drbalo jak besne... postupne sa pridali  Albertovci na vírnikoch, Stano Pecha si robili aerovleky,  Trenčania sa predviedli na Katane a na červenom Zodiacu 601 sa  dovalil Laco Kormoš – ten ukradol riadiaceho lietania zo zletu v Šuranoch... reku Dušan  nechceš sa previesť ? J  keď po štvrť hodine Dušan zistil o čo ide, tak mu nadával až do pristátia u Vankov....

Ráno mi hovoril Miro, že či tam môže pristáť aj vrtuľník, reku čo by nemohol miesta dosť...ale aj tak som mu neveril,  poobede o tretej  už vychladzoval motor po pristáti...Krásna 44 Robinson Raven II,  modrá OM – JOJ...ale už je nebohá, o týždeň na to  ju rozflákali v Bolerázi na letisku. L  Stavil sa aj Rasťo od toho vrtuľníka, že natočí nejakú ľahšiu reportáž o zlete, ále trt...ništ nebolo... L a my sme sa do kamery stavali aj rehnili... jak kone.

Na takom vrtuľníku je lietanie na parádu....taký letecký orgazmus !   Ja som si dal dva J  jak poznamenal miestny rozvedený fajnšmeker...

Keď navečer prestalo vetru duť chutiť, Karol si dal svoju oranžovú vestu riadiaceho lietania a poď ho krotiť bandu pilotov... fakt bolo v ľufte dusno. To  keď už u Vankov sa muselo lietať po okruhu a čakať na pristátie, tak to je už iná sila...

Navečer klasický program, super opekačka až do rána.

V nedeľu ráno sa partia rozletela, eventuálne rozišla. Čo ostali, v podstate tí čo čakali na odchod alkoholu, urobili poriadok na ploche a s búrkou za chvostom sme opúšťali letisko, ešte že sa stíhali zahangárovať stroje....

Čo sa dalo napísať sme napísali a tie ostatné veci sú už nezverejniteľné...ako napríklad ..... J

Na Myjavskom zlete  6. ročníku memoriálu Ujca Považanca sa zúčastnilo  :

22 x krosny - nožičkári,  9 x trojkolky – kolieskári ,

4 x ull,

1 x Katana, sice iba pelet, lebo bola na veľkých papieroch a nemohla u nás pristáť J

2 x vírnik – Albertovci,

1 x vrtuľník Robinson R 44 II

15 x motorové rogala – motoroví lešenári,

1 x rogalo – len lešenár

... cca v sobotu bolo na Myjave u Vankov 55 strojov....

Vzhľadom na uvedenú skutočnosť sme sa rozhodli premenovať aerodrom u Vankov na Lietadlovú loď SS Vankovia ( SS  čítaj  ako -  Slovak Ship ), lebo u Vankov bola taká hustá prevádzka  ako na lietadlovej loďi... J J J

Ďakujeme všetkým, ktorí sa zúčastnili.

Ďakujeme všetkým čo nás podporili.