Podľa osnovy UL musí, každý frekventant absolvovať tento let spolu s inštruktorom.
Nasadám teda do známeho Pipera, inšktruktor vysvetluje predletovú prípravu.
Lietadlo ma síce menej šnúr ako padák ale o to viac funkčných prvkov, ktoré by sa mali pred
letom skontrolovať. Takže postupne skontrolujeme kormidlo, motor a prístroje.
Usádzam sa v kokpite, štartujem motor a smerujem lietadlo k vzletovej dráhe.
Potom už inštruktor preberá kontrolu a my vzlietame. Za letu si skúšam silu riadenia a učím sa
orientovať v mori prístrojov :). Hoci v tejto časti výcviku by mal frekventant len sedieť a počúvať
komentár riadiaceho inštruktora ten môj mi umožnil liedadlo pilotovať. Po polhodine pristávame a
presúvame sa k hangáru, kde uzatvárame dnešnú lekciu.
|